سرویس بهداشتی و حمام به دلیل اینکه همواره در معرض رطوبت هستند، معمولا نیازمند آبندی یا عایق کاری هستند. زیرا به طور دائمی در برابر آب رطوبت قرار دارند. اگر عایق بندی به طور درست صورت نگیرد ممکن است آب از بین دیواره‌های سرویش بهداشتی یا حمام به داخل نفوذ کند و موجب پوسیدگی دیواره‌ها شود.

ایزوگام حمام

به منظور آبندی سرویس بهداشتی و حمام از قیر به شکل ایزوگام یا قیرگونی استفاده می‌کنند. در ساختمان سازی بعد از اتمام دیوار کشی و شکل گیری کف قبل از اینکه کاشی یا سرامیک را نصب کنند، دیوار‌ها و کف سیمان کاری می‌شوند، سپس از لایه‌های قیری آماده به عنوان ایزوگام برای عایق بندی استفاده می‌کنند.

فهرست

معایب ایزوگام سرویس بهداشتی و حمام چیست؟

زمانی که دیواره‌ها و کف سرویس بهداشتی و حمام ایزوگام می‌شوند، متداول ترین مشکل چسبیدن و اتصال کاشی و سرامیک به دیواره هاست. برای آنکه به این موضوع پی ببرید کافی است با چند ضربه به کاشی و سرامیک نصب شده در سرویس بهداشتی و حمام امتحان کنید. اگرهر جا ضربه زدید و صدای بم و کوبه ای شنیدید، بدانید که کاشی و سرامیک از محل اتصال جدا شده اند، که به اصطلاح می‌گویند، کاشی و سرامیک خودشان را ول کرده اند.

مزایای ایزوگام سرویس بهداشتی و حمام چیست؟

ایزوگام‌ها به دلیل مزایای زیادی که دارند مورد استقبال بیشتری قرار گرفته‌اند. مناسب‌ترین عایق نسبت به رطوبت است و وزن سبکی دارد. با این وجود نسبت به عایق‌های دیگر قیمت مناسب‌تری دارد، که برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه‌تر است. به هنگام نصب تمیزی بیشتری نسبت به قیرگونی دارند. همچنین عمر بالای آن‌ها محبوبیت استفاده ایزوگام را دو چندان کرده است.

زمان مناسب برای ایزوگام حمام و دستشویی

بهترین زمان برای نصب ایزوگام در این محل‌ها، پس از ایجاد شیب مناسب در کف و پس از انجام فعالیت‌های تاسیساتی و برقی است. در این زمان ایزوگام نصب می‌شود و سپس روی آن با سیمان پوشانده می‌شود تا از آسیب دیدگی در حین فعالیت‌های ساختمانی جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *