برای عایق بندی پشت بام ایزوگام بهترین گزینه است. اما هنگام نصب ایزوگام باید نکات مهمی را رعایت کنید.

اولین نکته ایی که باید به آن توجه کنید این است که در فصل مناسب یعنی تابستان یا اوایل پاییز اقدام به ایزوگام کردن پشت بام کنید، اما این هم به خاطر داشته باشید که هوای خیلی گرم یا خیلی سرد در نصب ایزوگام نتیجه خوبی را در پی ندارد.

ایزوگام

حداقل رطوبت هوا مهم ترین عاملی است که قبل از ایزوگام کردن باید به آن توجه کنید. سطحی که قرار است ایزوگام کنید باید عاری از هرگونه گرد و غبار و رطوبت باشد، ابتدا باید سطح را کاملا تمیز کنید و سپس درز و ترک‌های آن را با پرایمر ایزوگام بپوشانید.

فهرست

روش جدا کردن ایزوگام از پشت بام چگونه است؟

ایزوگام‌ها هم مانند دیگر مواد دارای تاریخ مصرف هستند و با گذشت عمر مفید آن‌ها باید اقدام به بازسازی و تعمیر آن کنید.
برای بازسازی باید ایزوگام‌های قدیمی از پشت بام جدا شوند به طوریکه هیچ گونه اثری از ایزوگام‌های قبلی بر روی سطح وجود نداشته باشند.

برای جدا کردن ایزوگام از پشت بام روش مخصوص به خود را دارد، به این صورت که باید از طریق شعله مخصوص ایزوگام کاری سطح حرارت ببیند. سپس ایزوگام قدیمی به واسطه حرارت دیدن آب می‌شود. در این هنگام باید از طریق خمیر پرایمر سطح را برای ایزوگام جدید بازسازی کنید.

در برخی موارد به هنگام ایزوگام کاری پشت‌بام برای زیر سازی از قیرگونی یا آسفالت استفاده می‌کنند. به هنگام باز سازی از وسایل کندن آسفالت برای برش دادن و جدا کردن استفاده کنید. از ضربه زدن آن‌ها برای جدا کردن قیرگونی خودداری کنید.

نکات جداکردن ایزوگام از پشت بام

وقتی از ایزوگام در مدت زمان طولانی استفاده می‌کنید گرد و خاک بین روزنه‌های ایزوگام قرار می‌گیرد، خاک گرفتن باعث می‌شود تا ایزوگام جدید به خوبی چسبیده نشود. پس بهتر است قبل از هرگونه اقدام سطح را به خوبی بشویید. وقتی سطح شسته می‌شود فرورفتگی‌ها هم نمایان می‌شوند. در این هنگام نصاب ایزوگام به خوبی می‌داند که کدام قسمت‌ها نیاز بیشتری به زیرسازی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *