برای محاسبه قیمت ایزوگام و مقدار هزینه‌ای که باید برای عایق‌کاری بپردازید، نکات مختلفی را می‌بایست مورد توجه قرار دهیم.

ایزوگام

فهرست

۱- شرکت تولید کننده ایزوگام

ایزوگام تولید شده در شرکت‌های مختلف دارای قیمت و کیفیت متفاوتی می‌باشد. بسته به اینکه چه برند ایزوگام را از چه شرکتی انتخاب نمایید، هزینه‌ی مواد اولیه عایق‌کاری متفاوت خواهد بود.

۲- محل نصب ایزوگام

نصب ایزوگام ممکن است در محل‌های مسطح بام یا بام شیب‌دار یا دیوار یا سرویس بهداشتی و … انجام شود. نصب در هر یک از این محل‌ها ممکن است آسان‌تر یا مشکل‌تر باشد. قیمت پایه اعلام شده برای قیمت ایزوگام مربوط به نصب هر متر ایزوگام در سطح صاف پشت بام است و در محل‌های دیگر که ممکن است نصب مشکل‌تر باشد، هزینه افزایش پیدا می‌کند.

۳- وضعیت زیرسازی ایزوگام

محل نصب ایزوگام می‌بایست دارای شرایط لازم جهت اجرای ایزوگام باشد. چنانچه زیرسازی ایزوگام مناسب نباشد ممکن است لازم شود ابتدا زیرسازی به انجام برسد یا ممکن است لازم باشد تا با استفاده از پرایمر ایزوگام، وضعیت به شرایط ایده‌آل برسد. عدم اجرای زیرسازی مناسب، سبب می‌شود تا ایزوگام با کیفیت کافی نصب نشود و ممکن است به زودی از سطح جدا شود یا طبله کند یا ترک بردارد و ناچار شوید برای ترمیم آن مجددا هزینه نمایید.

۴- وجود موانع نصب

گاهی ممکن است سطح محل نصب ایزوگام دارای موانع و زوایای متعدد باشد که نصب را با مشکل و سختی مواجه کند. در این صورت نیز ممکن است مقداری هزینه‌های نصب افزایش پیدا کند.

۵- نصب ایزوگام در متراژ پایین

چنانچه محل نصب ایزوگام با متراژ کم باشد( برای مثال حمام یا سرویس بهداشتی یا پشت بام کوچک، به دلیل سرشکن شدن هزینه‌های اولیه، ممکن است قیمت نصب ایزوگام به ازای هر متر بیشتر از زمانی باشد که متراژ نصب ایزوگام از حدی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *