ایزوگام از لایه‌های مختلف حفاظتی تشکیل شده است و در لایه‌ی بیرونی با استفاده از قیر روکش می‌شود.

یک ایزوگام با کیفیت و استاندارد باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد که در ادامه یکی از راه‌های ساده برای تشخیص ایزوگام مرغوب از انواع بی کیفیت آن را به شما آموزش می‌دهیم.

ایزوگام

فهرست

مقاومت ایزوگام در برابر تا شدن

اگر ایزوگام را تا کنید، نباید به آسانی ترک بخورد و بشکند. اگر این اتفاق بیفتد نشان‌دهنده‌ی کیفیت پایین ایزوگام است.

مقاومت در برابر کشش و فشار

ایزوگام می‌بایست مقاومت کافی در برابر کشش و فشار از خود نشان دهد. اگر ایزوگام با کیفیت باشد، نباید بتوانید با دست آن را کشیده و از هم جدا کنید.

عدم انتقال رنگ تیره

ایزوگام معمولا دارای روکش حفاظتی است. اگر در بخش‌هایی که با روکش پوشانده نشده است، دست خود را حرکت دهید، دست شما نباید از ایزوگام رنگ بگیرد. استفاده از قیر با کیفیت، باعث می‌شود تا ایزوگام رنگ‌دهی نداشته باشد.

بهترین ایزوگام کدام است ؟

برای تشخیص ایزوگام با کیفیت به بررسی‌های علمی و آزمایشگاهی نیاز است. ولی با بررسی نکاتی که بالا گفته شد، تا حدود زیادی می‌توان کیفیت ایزوگام را تشخیص داد.

همچنین اگر برای خرید ایزوگام و نصب ایزوگام از مراکز معتبر و با تجربه و از برندهای شناخته شده استفاده کنید، آسودگی خیال شما برای انتخاب بهترین ایزوگام افزایش خواهد یافت.

فراموش نکنید که خرید بهترین ایزوگام به تنهایی تضمینی برای کیفیت نهایی کار نیست و نصب ایزوگام هم می‌بایست توسط کارشناسان با تجربه و مهارت انجام شود. در برخی مناطق و برخی نقاط بام لازم است تا ایزوگام به صورت دو لایه یا ضربدری نصب شود، گاهی لازم است تا دیوارهای بام هم ایزوگام شوند و ابزارها و روش نصب نیز در عمر ایزوگام اهمیت زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *