اگر می‌خواهید کار نصب ایزوگام روی بام یا دیوار ساختمان را انجام دهید، لازم است تا با برخی موارد آشنایی داشته باشید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. همچنین با دانستن این نکات، عمر ایزوگام شما به بیشترین مقدار ممکن خواهد رسید و در نتیجه در هزینه‌های شما صرفه‌جویی خواهد شد.

ایزوگام

فهرست

۱- ایزوگام مرغوب خریداری کنید

ایزوگام در برندها و کیفیت‌های مختلف عرضه و به فروش می‌رسد. با مقدار قیمت بیشتر، از انواع ایزوگام با کیفیت و معتبر خریداری کنید. هر چند قیمت ایزوگام که در این مرحله می‌پردازید کمی بیشتر است ولی در عوض ایزوگام با کیفیت چندین سال بیشتر دوام و عمر خواهد داشت و در آینده لازم نخواهد بود تا مجددا برای تعویض یا ترمیم ایزوگام هزینه کنید.

۲- زیر سازی و محل نصب ایزوگام

محلی که ایزوگام روی آن نصب می‌شود باید دارای شرایط خاصی باشد، اگر محل نصب ایزوگام از نظر کارشناس نصب دارای شرایط و کیفیت لازم نبود، پیش از نصب ایزوگام، زیرسازی آن را اصلاح کنید، زیرا نصب ایزوگام روی سطوحی که به خوبی چسبندگی ایجاد نمی‌کنند یا انبساط و انقباض دارند یا شیب مناسبی ندارند، به زودی از بین خواهد رفت و هزینه‌های شما مجددا باید تکرار شوند.

۳- در صورت لزوم از پرایمر یا قیر برای چسبندگی بهتر ایزوگام استفاده کنید

برخی سطوح ممکن است چسبندگی کافی را برای ایزوگام ایجاد نکنند، در این صورت بهتر است پیش از نصب ایزوگام، از یک لایه قیر نازک یا پرایمر ایزوگام برای بهبود سطح نصب ایزوگام استفاده شود. با انجام این کار تا سال‌ها خیال شما از جهت چسبندگی و کیفیت ایزوگام راحت خواهد بود.

۴- سطح را پاکیزه کنید

سطحی که ایزوگام را روی آن نصب می‌کنید باید کاملا پاکیزه باشد، وجود رطوبت، آلودگی، سنگ‌ریزه یا هر جسم خارجی دیگر روی سطح، کیفیت نصب و عملکردی ایزوگام را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

۵- رعایت شیب برای نصب ایزوگام

ایزوگام در محلی با شیب استاندارد باید نصب شود تا هنگام بارش باران، آب روی سطح آن جمع نشود. جمع شدن آب روی سطح ایزوگام در بلند مدت به آن آسیب می‌زند و به زودی ممکن است باعث نشت آب و جداشدن لایه‌های ایزوگام از بام شود.

۶- نصب ایزوگام روی خروجی درچه کولرها و لوله‌ها هواکش

ایزوگام در محل‌هایی که روی بام برجستگی وجود دارد، مثل لوله‌های هواکش و محل‌های خروج کانال‌های کولرها، می‌بایست با دقت کافی و عایق‌کاری با استفاده از قیر به انجام برسد. این محل‌ها اگر به خوبی با قیر یا پرایمر ایزوگام پوشانده نشوند، ممکن است باعث نفوذ آب به لایه‌های زیرین ایزوگام شوند و به زودی ایزوگام را خراب کنند.

۷- در دمای سرد ایزوگام را نصب نکنید

ایزوگام برای چسبندگی کافی باید ابتدا به مقدار کافی گرم شود و سپس روی سطح بام خنک شود تا به چسبندگی کافی برسد. وقتی که هوا بیش از اندازه سرد است یا رطوبت دارد، ایزوگام نمی‌تواند به دمای کافی برسد و زودتر از زمانی که می‌بایست، سرد می‌شود. در نتیجه به خوبی به سطح نمی‌چسبد.

۸- نگهداری ایزوگام

ایزوگام اگر به خوبی نگهداری نشود و با اجسام نوک تیز یا مواد شیمیایی برخورد داشته باشد، آسیب می‌بیند. هنگامی که روی بام شما ایزوگام نصب شده است، می‌بایست با دقت و مراقبت بیشتری از بام استفاده کنید و اجسام بسیار سنگین و تیز و هرگونه فعالیتی که به ایزوگام آسیب برساند را انجام ندهید تا سال‌ها بتوانید از ایزوگام نصب شده استفاده نمایید.

سفارش نصب ایزوگام

برای مشاوره و برآورد قیمت نصب ایزوگام با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *