از بهترین عایق‌های رطوبتی که برای پوشش سقف استفاده می‌کنند ایزوگام است. ایزوگام‌های تولیدی در کارخانه‌ها معمولا در انواع گوناگون و با کیفیت‌های متفاوتی تولید می‌شوند.

فهرست

تفاوت انواع ایزوگام

ایزوگام‌های پلیمری از قیر پالایشگاهی با کیفیت عالی تولید شده اند، که با توجه به آب و هوای منطقه انواع مختلفی دارند. به دلیل اینکه ایزوگام‌ها به عنوان عایق رطوبتی استفاده می‌شوند به همین خاطر باید با آب و هوای منطقه سازگاری داشته باشند در غیر اینصورت ایزوگام پس میزند. BPP و BOF دو نوع از ایزوگام پلیمری است که هر کدام کاربرد متفاوتی دارند.

ایزوگام

بر روی تمامی ایزوگام‌های بسته بندی شده کارخانه ها، برچسب استاندارد و مواد ساخته شده آن‌ها وجود دارد. برای خرید ایزوگام هم به صورت حضوری، هم به صورت اینترنتی می‌توانید اقدام نمایید.

زمان مناسب برای نصب ایزوگام

اگر قصد ایزوگام کردن پشت بام خود را دارید، باید بدانید که هر زمان که اراده کردید نمی توانید اقدام به عایق بندی پشت بام با ایزوگام کنید. برای ایزوگام کردن شرایط محیطی خاصی باید فراهم باشد.

زمانی که سقف خانه خشک باشد و هیچ گونه رطوبتی نداشته باشد بهترین زمان برای نصب ایزوگام است. در نتیجه شرایط آب و هوایی تابستان که کمترین میزان رطوبت را دارد مناسب ترین فصل است. اما در پاییز هم هوا هنوز رو به سردی نرفته است در نتیجه میتوان ایزوگام را در این فصل نیز نصب کرد.

در فصل تابستان به دلیل اینکه سطح پشت بام خشک‌تر و گرد و غبار کمتر است، در نتیجه نصب ایزوگام راحت‌تر صورت می‌گیرد. زیرا اگر هوا یا سطح دارای رطوبت باشند، آنگاه آب در بین ایزوگام و سطح گیر می‌کند، سپس با بخار شدن سبب باد کردن ایزوگام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *